1994 yılında kurulan Effect Halkla İlişkiler, müşterilerinin vizyonları doğrultusunda, tüm paydaşları ile güçlü ilişkiler kurmalarını sağlamak üzere, 360 derece dijital entegre stratejik iletişim danışmanlığı hizmetleri sunmaktadır. Effect, 2012’de Global WPP Group şirketi Burson Marsteller tarafından satın alındı. 2018’de global düzeyde Burson Marsteller’in Cohn & Wolfe ile birleşmesiyle birlikte Burson Cohn & Wolfe (BCW) kuruldu. Effect bu tarihten itibaren, sektörde Effect BCW olarak faaliyetlerini sürdürüyor.
BCW, entegre edilmiş iletişim çözümlerini global düzeyde bütün sektörlere iletebilmek için kurulmuş dünyanın ilk ve tek ajansıdır. Biz dünya çapında insanlar ve markalar arasında bağlantı kuran, iç görüyle oluşmuş büyük fikirler inşa ediyoruz. Özgün araştırma ve keşif süreçlerimiz doğru kitleye, doğru yerde ve doğru zamanda ulaşmamızı sağlıyor. Yaratıcılığımız, medya ve teknoloji kabiliyetlerimiz unutulmaz deneyimler sunuyor.
Effect BCW Türkiye CEO’su Gonca Karakaş 1990 yılında Boğaziçi Üniversitesi Siyasal Bilgiler ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden özelleştirme üzerine tamamladığı tezi ile mezun oldu. Türkiye’nin AB üyeliği üzerinde araştırmacı olarak çalıştı.
Beş yıllık bankacılık kariyeri sürecinde Marmara Üniversitesi’nden MBA Uluslararası Finans ve Bankacılık derecesi aldı. Daha sonra Atlantis Turizm’i kurarak Ritz-Carlton ve Marriot otellerinin satış acenteliğini yönetti. 1994’te Effect Group’u kuran Karakaş, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütmektedir.